Stap 2: Klachtenregeling
Voor klachten die niet opgelost worden binnen het kindcentrum hebben we een klachtenregeling. Zo weet je zeker dat we jouw klacht zorgvuldig behandelen.
Dit is de procedure van Kiem:
Mail je klacht, binnen vier weken nadat deze is ontstaan, naar info@kiemuden.nl. Je ontvangt van ons een bevestiging.
Binnen vijf dagen nemen wij persoonlijk contact met je op om tot een oplossing te komen.
Lukt dit niet? Dan ontvang je namens het bestuur van Kiem binnen zes weken na het indienen van de klacht een duidelijk onderbouwd oordeel. Dit gebeurt schriftelijk. Wanneer jouw klacht leidt tot aanpassing van onze werkwijze of andere maatregelen, dan staat in het oordeel ook de termijn waarbinnen we deze aanpassing realiseren.
Voor de procedure van Kanteel ga naar: Kanteel klachtenregeling.
Stap 3: Externe klachtencommissie
Ben je niet tevreden over de manier waarop je klacht bij ons intern is afgehandeld? Dan kun je de situatie voorleggen aan een externe klachtencommissie:
De Geschillencommissie Kinderopvang
www.degeschillencommissie.nl
Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKO)
www.onderwijsgeschillen.nl